Toepasbare regels: nu de dienstverlening verbeteren of wachten op het DSO?

  • Dienstverlening
  • Implementatie algemeen
  • Informatievoorziening
  • 9 maart 2022
  • 452 BEKEKEN
  • 0 Likes
Anne-Marie Bruggert

Hoe kunnen we de toepasbare regel checks nu vast gebruiken om onze productpagina’s te verbeteren zonder DSO?

Kunnen we de inhoudelijke check vragen vast gebruiken op de productpagina?

In Oost Gelre zijn we gaan experimenteren met een e-formulier. Zo kunnen initiatiefnemers en omwonenden vanaf nu profiteren van de ontwikkeling van inhoudelijke checks via de vragen.

Geen nieuw beleid, wel het zo goed mogelijk omzetten van huidig beleid over de uitritvergunning in een vragenboom. Dat was de opdracht waarmee een team met een jurist, vergunningverlener, geo- en dso expertise aan de slag is gegaan in Oost Gelre. Het resultaat is een vragenboom die duidelijker en transparanter is dan de informatie op de productpagina.

Alleen, jammer om dit stuk verbeterde dienstverlening pas te kunnen gebruiken als het DSO live is. Reden om met de e-formulieren expert te kijken of en hoe we dit vast op de website kunnen krijgen. Dat ging snel. Immers, de meeste tijd bij het bouwen van e-formulieren zit in het opstellen van vragen en antwoordcategorieën. Dit was allemaal al gedaan in de toepasbare regelsoftware. De kaarten waarnaar werd verwezen zitten achter een publieke stabiele link, ook hier geen beperking.

Binnenkort daarom op de website een ‘DSO light’ versie van de vragenbomen. Zo kunnen initiatiefnemers, omwonenden of andere belanghebbenden gemakkelijker zien wat mag en kan. We zien uit naar de feedback van gebruikers over de leesbaarheid en duidelijkheid van de vragen en antwoorden. Zo starten en verbeteren we voor live gang de nieuwe dienstverlening via toepasbare regels.

Per activiteit wisselt de groep interne experts en raken steeds meer mensen bekend met de toepasbare regel benadering. We leren ermee denken en werken. En, doordat we niet hoeven te wachten op de uiteindelijke livegang van het DSO, krijgen we energie van het direct zichtbare resultaat.

Verder praten of vragen? Anne-Marie Bruggert, 06 31 96 90 34 of a.bruggert@telengy.nl.

 

 

 

Anne-Marie Bruggert

Plaats een reactie

Reageren? Deel hier uw mening. Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Terug naar overzicht