Dienstverlening

4D-simulatie en de Omgevingswet

  • Laatst gewijzigde datum:8 mrt 2017
  • Oorspronkelijke publicatiedatum:6 mrt 2017
  • Onderwerp:Dienstverlening
  • Auteur:No Author
  • Aantal views:1159

4D-simulatie en de Omgevingswet

Praktijkhoogleraar Gebiedsontwikkeling TU Delft schrijft over de gevolgen en kansen voor intelligente automatisering met de komst van de Omgevingswet.

Lees verder

Kennismanagement als essentieel instrument voor samenwerking Omgevingswet

  • Laatst gewijzigde datum:27 feb 2017
  • Oorspronkelijke publicatiedatum:27 feb 2017
  • Onderwerp:Bestuur & Management
  • Auteur:No Author
  • Aantal views:2723

Kennismanagement als essentieel instrument voor samenwerking Omgevingswet

In het licht van de nieuwe Omgevingswet en het hieraan verbonden Digitale Stelsel Omgevingswet mag een essentieel onderdeel als kennismanagement niet ontbreken. Het model van de Kenniscyclus en hierbij behorende kennisproducten moet de integrale wijze van samenwerken borgen. Zij vormt een essentieel onderdeel in het functioneel ontwerp van het Digitale Stelsel Omgevingswet.

Lees verder

Weg met de kaart!

  • Laatst gewijzigde datum:22 feb 2017
  • Oorspronkelijke publicatiedatum:20 feb 2017
  • Onderwerp:Dienstverlening
  • Auteur:Luc Aarts
  • Aantal views:2380

Weg met de kaart!

Met de komst van de Omgevingswet krijgt ‘de kaart’ een steeds belangrijkere rol. Een van de uitgangspunten van de Omgevingswet is dat zowel de initiatiefnemer, de belanghebbende als het bevoegd gezag een gelijkwaardige informatiepositie krijgen.

Lees verder

Landelijk belevingsonderzoek naar dienstverlening bij omgevingsvergunningen

  • Laatst gewijzigde datum:17 feb 2017
  • Oorspronkelijke publicatiedatum:17 feb 2017
  • Onderwerp:Bestuur & Management
  • Auteur:No Author
  • Aantal views:1152

Landelijk belevingsonderzoek naar dienstverlening bij omgevingsvergunningen

Het landelijk programma Aan de slag met de Omgevingswet voert een onderzoek uit naar de ervaringen van vergunningaanvragers naar de dienstverlening.

Lees verder

Serviceformules en klantreizen helpen bij bepalen optimale dienstverlening

  • Laatst gewijzigde datum:21 feb 2017
  • Oorspronkelijke publicatiedatum:14 feb 2017
  • Onderwerp:Dienstverlening
  • Auteur:No Author
  • Aantal views:1314

Serviceformules en klantreizen helpen bij bepalen optimale dienstverlening

De zogeheten serviceformules zijn ontstaan met behulp van de uitkomsten van de klantreizen. Deze formules geven gemeenten, waterschappen, provincies en het rijk veel houvast en versnelling bij de veranderopgave met betrekking tot de Omgevingswet.

Lees verder