Okkie Trooy, het eerste voorbeeld van Dynamic Case Management?

  • Dienstverlening
  • Informatievoorziening
  • 18 mei 2017
  • 2589 BEKEKEN
  • 0 Likes
Dirk Moree

Okkie Trooy is een bekende tv-serie voor kinderen uit de jaren ’60. Hij had een koffertje dat hij met open- en dichtklappen kon omtoveren mét of zónder krentenbollen.

Okkie Trooy

Maar ja, we zijn ruim 50 jaar verder en nu is ‘case-management’ iets heel anders en zéker de ‘dynamic’ variant daarvan. Voordeel is wél dat er geen octrooi op rust.

Zaakgericht en digitaal werken

Het fenomeen ‘zaakgericht werken’ wordt vaak als een panacee gezien voor procesveranderingen. Het kan ook zeker een bijdrage leveren rond de Omgevingswet. Maar zaakgericht werken staat eigenlijk nog in de kinderschoenen bij gemeenten en tegelijkertijd staan de ontwikkelingen niet stil. Met Dynamic Case Management en geavanceerde CRM-systemen bereiken veel grote (service-)organisaties de laatste jaren steeds meer efficiency-voordelen en betere service voor de eindgebruiker. In nieuwe auto’s ondersteunt software de gebruiker bij allerlei ‘zaken’ die zich voordoen, rekening houdend met de omgeving en situatie waarin de automobilist zich bevindt. Zover zijn we in de keten van dienstverlening van de overheid aan inwoner c.q. ondernemer nog lang niet. Maar de stappen die we zetten, gaan wel in de goede richting en gaan steeds sneller. Tegen de tijd dat de Omgevingswet operationeel moet zijn, zijn we met z’n allen zeker een stuk verder om deze uitdaging beter op te pakken.

Meer weten?

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dirk Moree, adviseur van KenniscentrumOmgevingswet.NL, via tel. nr. 06 52 04 31 45 of via e-mail: dirkmoree@kcomgevingswet.nl.

 

Dirk Moree

Plaats een reactie

Reageren? Deel hier uw mening. Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Terug naar overzicht